Construint Camins. Educació Infantil.

Tot i que aquesta activitat s’està desenvolupant a la classe de P4A per parlar d’un tema en concret, en qualsevol moment es pot portar a terme per treballar els interessos dels nens i de les nenes a qualsevol grup d’educació infantil. I és així com es fa sovint… Mireu com aprenen els vostres fills i filles de P3-P4-P5 al Pere IV…

Fem un recorregut de descobertes de camins que ens condueixen fins a casa o fins a l’escola (allò que els adults diríem un plànol).

El treball del grup es va iniciar a partir de la proposta que se’ls hi va demanar al Marc i a l’Adrià. La proposta va ser com explicarien als altres nens i nenes del grup Quin camí hauran de seguir els companys/es per anar de l’escola a casa?

La formulació de preguntes sobre els plànols que es feien el Marc i l’Adrià, les vivències significatives que viuen amb la família, els seus raonaments, la recerca de curiositats, els dubtes, els aspectes lògic matemàtics, l’expressió d’idees i dels diferents llenguatges va ajudar-los a desenvolupar el projecte.

Arriba el dia que comparteixen amb als companys/es del grup el projecte. D’una manera acurada, van explicar-los el camí que ells dos havien de seguir per anar de l’escola a casa o a l’inrevés.

A partir d’aquí els proposem als infants una sèrie d’activitats a fer en petit grup. A través de la diversitat de propostes, els infants donen visibilitat a les seves potencialitats i habilitats, mitjançant el treball, la col·laboració, les mirades, les idees, les motivacions  amb l’ús de l’expressió dels diferents llenguatges i gaudint de la presència dels seus companys/es..

Amb els plànols descobrim molts camins. Camins de mirades, d’idees i de paraules que ens ajuden mica en mica a construir el camí de les relacions i connexions del grup, amb el grup, amb ells mateixos i amb la vida.

 Tot això en imatges vindria a ser més o menys així…